tisdag 22 april 2014

Löparskola

Premiär idag för Friskis och Svettis löparskola, perfekt för mig som ALLTID får ont i benhinnorna när jag springer mycket. Det blir nog bra med kändes lite fånigt. 60 min inkl stretch sprang vi i grupp jättelångsamt. Gick mer än vi sprang, och övade mest på att ha rätt hållning och andning. Hemläxan blev 2 pass innan nästa veckas träff. Då ska jag springa 45-60 min varvat powerwalk 3 min med lätt jogg 1 min. Faktiskt jobbigare än man kan tro att springa långsamt!

Blev en kort runda igen på kvällen. 2 km lugn jogg och sedan FF övningarna dag 22. Känner mig starkare men vågen och midjemåttet samarbetar inte med mig :( tror ärligt att kostprogrammet är anpassat för större tjejer än oss under 1,60 - helt enkelt för många kcal. Sen har jag ju inte kunnat träna som tänkt pga sjukdom och benhinnor vilket är pissigt!! Det får bli extremt nu sista 10. Ska minska kolhydraterna mer, röra mig änn mer och pusha mig liiite hårdare i styrkan. Ska ner 1 kg till och 1 cm i midjan... Det bör gå!


Nils vägrade somna ikväll. Tillslut gav jag upp och lät honom springa ut. Själv låg jag kvar, funkar ibland att han kommer tillbaks då. Hörde honom ropa mommo och sen blev det tyst. Denna bild är tagen 3 min senare... Gissa var han ligger - i bäddsoffan på mormors kudde... Gissa vem han saknar från helgen :) äntligen feberfri dessutom! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar